28
jan

Masterclass: Touching the internet and the importance of content

MooiLogisch

 

Innovatieve IT bedrijven die geen strategie hebben over hoe zij het physical web willen inzetten om te communiceren met hun klanten hebben over 3 jaar geen bestaansrecht meer.

Die mening zijn Rogier en Melanie toegedaan.

“The internet of things staat op het punt om te exploderen van een nice-to-have-thing tot een commodity. En bedrijven, van grote corporates tot lokale winkels, die het nu afdoen als ‘hype’ gaan de race verliezen” aldus Rogier.

Interactie tussen mensen vraagt om communicatie. Of het nu verbaal of non-verbaal is. Het internet was tot nu toe altijd een introverte vriendin die pas tegen je aanpraatte als je dingen aan haar vroeg. Maar dit gaat veranderen. De wereld om je heen kan jou straks op verzoek van alles vertellen. Je koelkast, de fles wijn in een wijnwinkel, de bushalte. Zij praten straks allemaal met je. De wereld om je heen wordt zoals je schoonmoeder die (ongevraagd) advies geeft.

Hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf advies geeft op de momenten dat jouw gebruiker advies nodig heeft? En dan ook op de locatie dat jouw gebruiker het advies nodig heeft? Dát gaat het verschil maken tussen irritante communicatie die je op ‘mute’ wilt zetten of waardevolle aanvullingen die het leven makkelijker en prettiger maken.

Melanie gaat verder: “De behoefte aan waardevolle en korte content wordt dus nog groter. De meeste bedrijven krijgen hun social media, website en klantenservice op dit moment niet goed georganiseerd. Nu komt daar content voor fysieke en ‘pratende’ locaties en dingen ook nog bij. Dat vraagt om extra budget voor contentmarketeers, het aantrekken van juist personeel hiervoor of het op tijd uitbesteden aan de juiste externe partijen. En natuurlijk moet je de behoeften van je klant omtrent het gebruik van jouw producten of diensten nog beter begrijpen.”

De boodschap van de twee jonge ondernemers: als eerste instappen zorgt voor een voorsprong, het geeft je de kans om te ontdekken wat wel en niet werkt. Een business developer die nog niet bezig is met het integreren van the physical web in zijn of haar projecten mag inpakken.

Tijdens Hét Limburgs ICT Event delen Rogier en Melanie hun visie op hoe je kunt omgaan met content en storytelling binnen the internet of things in de workshop “Touching the internet and the importance of content”.


Rogier van den Berg

Rogier is te veelzijdig om hem in 1 woord te kunnen vangen. Online specialist, technologist, marketeer, programmeur, teamleider, coach en papa dekken de lading wel. En als je hem vraagt waar hij nou echt blij van wordt, dan gaat het over alle mogelijkheden die techniek en internet brengen. Hij houdt er vooral van om mensen, systemen en concepten te verbinden en zo tot nieuwe oplossingen te komen.

Precies dat doet hij op dit moment in de start-up met de werktitel Reclame voor Kappers. Reclame voor Kappers schrijft nieuwsbrieven voor zzp-kappers en kleine salons. Rogier ontwikkelde een plugin voor Mailchimp waarmee een nieuwsbrief voor een kapper verspreid wordt onder duizenden salons. Zo maakt hij marketing en communicatie voor de kleine ondernemer betaalbaar door slim gebruik van IT.

Melanie van Norden

Melanie is momenteel, samen met Rogier, eigenaar van de start-up met werktitel Reclame voor Kappers dat nieuwsbrieven schrijft voor kappers. Als de testfase die zij op dit moment doorlopen bij kappers succesvol is breidt de start-up uit naar andere branches in binnen- en buitenland. Melanie’s droom; puur vakmanschap van kleine lokale ondernemers een podium geven door ze te helpen met communicatie met hun klanten. Startend met nieuwsbrieven en in de (nabije) toekomst door het gebruik van beacons en the physical web.

Melanie is sinds 2012 zelfstandig onderneemster. Daarvoor werkte ze als officier logistiek bij de Koninklijke Luchtmacht. Ze begon in 2012 in Venlo MooiLogisch, Hét content marketing bureau van Limburg, gericht op het MKB. Al snel produceerden 9 jonge content marketeers onder andere blogs, social media berichten en nieuwsbrieven voor meer dan 50 bedrijven. Maar het maakte haar niet gelukkig. Via de Egowijs Leiderschapsacademie ontmoette ze Rogier en het klikte direct. Momenteel gebruikt ze de kennis en ervaring van MooiLogisch voor het opzetten van de start-up en het coördineren van de content benodigd voor de nieuwsbrieven.


Voor de Masterclass van MooiLogisch zijn maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus schrijf je nu in!

De Masterclass zal buiten het reguliere programma worden gehouden en begint om 11:00 uur. Al ingeschreven maar niet de mogelijkheid gehad om deel te nemen aan de Masterclass van MooiLogisch? Stuur een berichtje aan organisatie@hetlimburgsictevent en we reserveren u een plek. Let op! Er zijn maar een bepaald aantal plaatsen beschikbaar!

INSCHRIJVEN
Share This